Sıfırdan Publish'e 1.Bölüm - Game Maker Turkiye

Sıfırdan Publish'e 1.Bölüm


22 Nisan 2020

Merhaba; 22 04 2020 , "Briefacse Inc." adlı ilk oyunumdan sonraki
ikinci 'commercial' oyunumu yaparken aynı zamanda Türk oyun geliştiricilerine
yardım etmek amacıyla bu yazıyı yazıyorum. Bu yazıda ikinci oyunumu sıfırdan
publish edilene kadarki olan yolculukta izlediğim yolları ve oyunun doğuş serüveni
yer alıcak. Bu sayede diğer oyun geliştirici arkadaşlarımın oyunlarını geliştirme
yollarında önlerine neler çıkabileceğini aydınlatmış olucam.

Yazıyı kolay ve samimi olması için ve birazda benim yazı yazmadaki yeteneksizliğimden
dolayı günlük tarzında yazmayı düşündüm.

Örneğin:
27-29 Nisan: Dün bulduğum fikri kağıda yazıp konsept çizimlerini yaptım.

05 Haziran: Bugün RawTech adlı publisherla görüştüm ve oyunun bir demosunu gönderdim.

13 Haziran: Oyunum Twitter yerine Redditte daha çok ilgi çekti.

Umarım yazı istediğim amaca ulaşır ve türk geliştiricilerine bir katkısı olur.



1.Bölüm - Genel Özellikler , Fikir Ve Konsept


(04.25.2020) İlk haftayı sadece oyunun ana fikrini , 'art style'ını' , türünü vs belirleyerek ve konsept

çizimlerini yaparak geçirmeyi düşünüyorum.Bu süre tabikide uzayabilir ancak çok fazla üstünde durmadan basic bi fikirle başlamak istiyorum.

Bu yazıya başladıktan bi kaç saat sonra nasıl bir oyun yapmak istediğimle ilgili düşünmeye başladım ve bu sıra twitter'da dolaşıken çok beğendiğim

bi kaç post gözüme çarptı ve aklımdaki oyun yavaş yavaş şekillendi.

(04.26.2020)

Aseprite isimli pixelart programı ile dün twitterdan bulduğum resimlerden esinlenerek bi kaç grafik denemesi yaptım ve ortaya çok hoş şeyler çıktı. Herhangi bi yerden esinlenmek işinizi gerçekten de çok kolaylaştırıyor ve oyun hakkındaki fikirlerinizin oluşmasını hızlandırıyor.

Aseprite ile yaptığım deneme:

DEVAM EDİCEK...