Game Maker Studio 1 - Çıktı Almak - Game Maker Turkiye

Oyununuzun çıktısını nasıl alırsınız?

Bu yazıda, bitirmiş olduğunuz oyununuzun çıktısını nasıl alabileceğini anlatacağız.

Bu kılavuzun önceki bölümlerindeki bilgilerle oyunlarınızı oluşturmaya başlayabilirsiniz, ancak oyununuz bittiğinde başkalarının da oynamasını istersiniz. Elbette bir * .gmz dosyasını dışa aktarabilir ve oynatmak için GameMaker: Studio'yu kullanmalarına izin verebilirsiniz, ancak bu her zaman istediğiniz şey değildir! Her şeyden önce, başkalarının oyunu değiştirmesini veya tüm çalışmanıza erişmesini istemezsiniz. Bu nedenle, oyununuzun bağımsız bir uygulamasını veya paketini oluşturmanız gerekmektedir.

Tek Başına Oyun

GameMaker: Studio ile bağımsız uygulamalar oluşturmak çok kolaydır. Öncelikle, yapılacak dosyalar için Hedef Platform'u seçmeniz gerekir; bu, Windows için * .exe oluşturmak, tarayıcıda kullanmak için JavaScript ve HTML oluşturmak veya diğer hedeflerden biri için bir paket oluşturmak isteyip istemediğinizi seçmek anlamına gelir. Her bir hedefin kendi ayarları vardır ve devam etmeden önce Global Oyun Ayarları(Global Game Settings) ve Tercihler(Preferences) ayarlarının doğru şekilde yapılandırıldıklarından emin olmalısınız.

Sonrasında, Dosya menüsüne gidip Çıktı Oluştur(Create Executable) öğesini seçebilir veya Yürüt(Play) ve Hata Ayıkla(Debug Play) düğmelerinin yanındaki ana IDE araç çubuğunda bulunan düğmeye basabilirsiniz:
Create Executable For Target (Hedef platform için çıktı oluştur)

Her iki seçenek de, oyun çıktınız için kullanmak istediğiniz "son adı" verebileceğiniz bir kaydetme penceresi açar. Bunu yaptıktan sonra, oyununuzu dağıtabilmeniz için gerekli dosyalar oluşturulacaktır.

NOTE: Projenizin oluşturulması için son bir derleme yapmadan önce, önbelleğe alınan tüm dosyaların yeniden oluşturulmasını ve son oyununuzun bozulmasına neden olacak hiçbir eski dosyanın olmamasını sağlamak için her zaman Asset Compiler Cache (IDE'nin üstündeki yeşil "süpürge" simgesini kullanarak) çerezleri temizlemelisiniz. .

Hedef Platform Biçimleri

Her hedef seçenek platforma özgü bir biçime kaydeder:

  • Ana GameMaker: Studio penceresinde "Windows" ayarına sahipseniz, yalnızca Windows uyumlu bir dosya oluşturulur. Bu bir yükleyici, tek başına * .exe veya * .zip olabilir. Dışa aktarma dosya türü, aşağıdaki resimde gösterildiği gibi, "Kaydet" iletişim kutusunun içindeki açılır menüden seçilir:
  • "Tek Çalışma Zamanı Exe(Single Runtime Executable)" ürününün yalnızca hızlı test amacıyla kullanılmak üzere tasarlandığını ve dağıtım için kullanılmaması gerektiğini lütfen unutmayın (Zip veya Installer seçeneklerini kullanın). Tek bir EXE oluştururken dosyaları kaydederken sorunlar alabilirsiniz ve belirli makinelerde çalışmayabilir.
  •  
  • HTML5 oluşturmayı seçtiyseniz, oyununuzun dosyalarını içeren bir klasörle birlikte bir index.html (varsayılan ad, ancak kendi adınızı da verebilirsiniz) oluşturulur ve belirtilen konuma kaydedilir. Oyununuzun çalışması için her ikisinin de bir sunucuya yüklenmesi gerekir. İndex.html, oyununuzu farklı bir arka plan rengiyle veya farklı bir konumda vb. Gösterecek şekilde özelleştirilebilir ... ancak bunun için HTML dili bilgisi gereklidir (Global Oyun Ayarlarının HTML5 Sekmesine bakın).
  •  
  • Android cihazlar için, doğrudan her Android cihazda kullanılabilen veya Google Play veya Amazon mağazalarına  yüklenebilen bir * .apk dosyası oluşturulacaktır.
  •  
  • Bir iOS veya Mac derlemesi için tüm uygun geliştirici izinlerine sahip bir Apple Mac bilgisayara ihtiyacınız olacaktır. GameMaker: Studio, Mac'teki Uygulama Fırını uygulamasında(Application Oven app) hazırlamanız gereken bir * .dish dosyası oluşturacaktır. Bu, iOS veya Mac uygulamanızı sizin için oluşturur.
  •  
  • GameMaker: Studio'yu Steam üzerinden satın aldıysanız, Steam Atölyesine de derleyebilirsiniz. 

Lütfen dikkat: GameMaker: Studio tüm son oyunları ve uygulamaları oluşturmak için bir C ++ derleyicisi kullanır. Önceki GameMaker sürümlerinde Delphi kullanılıyordu, bu da önceki sürümlerden içe aktarılan oyunların belirli değişiklikler olmadan çalışmayabileceği anlamına geliyor.

Dağıtım

Oyununuz için tek başına bir uygulama veya paket oluşturduktan sonra dosyayı başkalarına verebilir veya indirmek için web sitenize yerleştirebilirsiniz. Bu dosyaları ayrıca bireysel dağıtım için farklı barındırma hizmetlerine veya genel dağıtım ve perakende satış için çevrimiçi mağazalara (Google Play, iTunes veya MS Store gibi) yükleyebilirsiniz.

GameMaker: Studio ile oluşturduğunuz oyunları istediğiniz gibi dağıtabilirsiniz ve bu da onları satabileceğiniz anlamına gelir!

Benzer İçerikler :


Game maker: Studio Genel Bakış

127

09 December 2019

Game maker: Studio Oda Oluşturma

134

18 December 2019