Game maker: Studio 1 Ana Eylemler 1 - Game Maker Turkiye

Ana Eylemler - Set 1

Bu bölümde GameMaker: Studio ile çalışırken kullanacağınız bazı temel eylemler ele alınmaktadır.

Ana eylem kümeleri, GameMaker ile çalışırken ihtiyaç duyacağınız en önemli eylemlerle doludur. Nesne özellikleri sekmesinde "main1" olarak işaretlenmiş ilk küme, örnekler, spritelar, sesler ve odadan odaya geçiş ile ilgilidir.

Instances (Örnekler/Oda üzerindeki objeler)

Create Instance
Bu eylemle bir objenin örneğini(oda üzerindeki yansımasını) oluşturabilirsiniz. Hangi nesnenin oluşturulacağını ve konumunu belirtirsiniz. Göreli kutusunu(Relative Box) işaretlerseniz, konum işlem yapılan örneğin konumuna göre olur. Oyun sırasında örnekler oluşturmak son derece yararlıdır. Bir uzay gemisi mermi yaratabilir; Bir bomba patlama, vb. yaratabilir. Birçok oyunda zaman zaman canavarlar veya başka nesneler yaratan bazı kontrolör nesneleriniz olacaktır.

Create Moving
Bu eylem, yukarıdaki işlemle aynı şekilde çalışır, fakat ek olarak yeni oluşturulan objenin hızını ve yönünü de belirleyebilirsiniz.

Create Random
Bu eylem, belirlediğiniz dört nesneden birinin objesini rastgele oluşturmanıza olanak tanır. Dört nesneyi ve konumu belirtirsiniz. Verilen konumda bu dört nesneden birini rastgele oluşturulur. Göreli kutusunu işaretlerseniz, konum geçerli örneğin konumuna göre olur. Dörtten az nesne arasından seçim yapmanız gerekiyorsa, bazıları için (No Object)Nesne Yok'u kullanabilirsiniz. Bu,herhangi bir yerde rastgele bir düşman üretmek için kullanışlıdır.

Change Instance
Bu eylemle, geçerli objeyi başka bir objeye dönüştürebilirsiniz. Örneğin, bir bomba örneğini patlamaya dönüştürebilirsiniz. Değişkenlerin hareketi ve değeri gibi tüm ayarlar aynı kalacaktır. Geçerli nesne için destroy(Yok etme) olayının ve yeni nesne için create(yaratılma) olayının gerçekleştirilip gerçekleştirilmeyeceğini belirtebilirsiniz.

Destroy Instance
Bu eylemle mevcut örneği yok edersiniz. Örnek için destroy(Yok etme) olayı yürütülür.

Destroy at Position
Bu eylemle, sınırlayıcı kutusu ile belirlenen konum içerisindeki tüm örnekleri yok edersiniz. Bu, patlayan bir bomba kullandığınızda faydalıdır. 

Sprites (Görüntüler)

Change Sprite
Objenin hareketli grafiğini(Sprite'ını) değiştirmek için bu eylemi kullanın. Ayrıca alt resimlerin gösterilmesi gerektiğini de belirtebilirsiniz. Belirli bir alt resmi görmek istemiyorsanız, normalde bunun için 0 (ilk alt resim) kullanırsınız. Gösterilen geçerli alt görüntüyü değiştirmek istemiyorsanız -1 kullanın. Son olarak alt görüntülerin animasyon hızını değiştirebilirsiniz. Yalnızca belirli bir alt görüntüyü görmek istiyorsanız, hızı 0 olarak ayarlayın. Hız birden büyükse alt görüntüler atlanır. 1'den küçükse, birden fazla görüntü gösterilir. Negatif hız kullanmayın. Sprite değiştirmek önemli bir özelliktir. Bir karakterin hareketli grafiğini, yürüdüğü yöne bağlı olarak değiştirmek istersiniz. Bu, (dört) yönün her biri için farklı spritelar yapılarak elde edilebilir.

Transform Sprite
Obje için hareketli grafiğin(Yani Sprite'ın) boyutunu ve yönünü değiştirmek için bu eylemi kullanın. Daha büyük veya daha küçük yapmak için ölçek faktörlerini kullanın. Açı, hareketli grafiğin saat yönünün tersine yönünü verir. Örneğin, bu bir araba objesi için kullanışlıdır. Hareketli grafiğin yatay olarak yansıtılması ve / veya dikey olarak döndürülmesi gerekip gerekmediğini de belirtebilirsiniz.

colour Sprite
Normalde sprite tanımlandığı gibi çizilir. Bu eylemi kullanarak sprite'ın rengini değiştirebilirsiniz. Bu renk sprite ile harmanlanır, yani sprite renkleriyle birleştirilir. Bir sprite'ı farklı renklerde çizmek istiyorsanız, sprite'ı siyah beyaz olarak tanımlarsanız daha iyi sonuçlar elde edersiniz. Alfa saydamlığı belirtebilirsiniz. 1 değeri ile sprite opak olacaktır. 0 değeri ile tamamen şeffaf olacaktır. Aradaki bir değerle arka planın kısmen parladığını göreceksiniz. Bu, patlama animasyonlarında harika gözükecektir.

Sounds(Sesler)

Play Sound
Bu eylemle, oyununuza eklediğiniz ses kaynaklarından birini oynarsınız. Çalmak istediğiniz sesi seçebilir ve yalnızca bir kez mi (varsayılan) mı yoksa sürekli olarak mı çalacağını seçebilirsiniz. Birden çok ses aynı anda çalabilir.

Stop Sound
Bu eylem belirtilen sesi durdurur. Bu sesin birden fazla örneği çalınıyorsa hepsi durdurulur.

Check Sound
Belirtilen ses çalınıyorsa yada çalmıyorsa, actions kısmında bir sonraki işlem gerçekleştirilir. Aksi takdirde atlanır. Belirtilen ses çalınmıyorsa bir sonraki işlemin yapılması gerektiğini belirtmek için "Not' seçeneğini seçebilirsiniz. Örneğin, bazı fon müziğinin çalınıp çalınmayacağını kontrol edebilir ve eğer değilse, yeni fon müziği başlatabilirsiniz. 

Rooms (Odalar)

Previous Room
Rooms kısmındaki Kaynak ağacı sırasında göre, mevcut odadan önceki odaya gider. Eğer oyunun ilk odasındaysanız ve bu işlevi çağırırsanız bir hata alırsınız.


Next Room
Rooms kısmındaki Kaynak ağacı sırasında göre, mevcut odadan sonraki odaya gider. Eğer oyunun son odasındaysanız ve bu işlevi çağırırsanız bir hata alırsınız.

Restart Room
Bu mevcut odayı yeniden başlatacaktır.

Different Room
Bu eylemle, açılır listeden gidilecek odayı seçerek belirli bir odaya gidebilirsiniz.

Check Previous
Bu eylem önceki odanın var olup olmadığını test eder. Eğer öyleyse, actions kısmındaki sonraki eylem yürütülür.

Check Next

Bu eylem sonraki odanın var olup olmadığını test eder. Eğer öyleyse, actions kısmındaki sonraki eylem yürütülür.

Benzer İçerikler :


Game maker: Studio Genel Bakış

182

09 December 2019