Android için Global Oyun Ayarları - Game Maker Turkiye

Global Oyun Ayarları'nın bu Android sekmesi, oyununuzdaki bilgileri daha net ve daha az karmaşık hale getirmek ve güncellemek için iki ayrı alt sekmeye ayrılmıştır. Bu sekmeler aşağıdaki bölümlerde açıklanmaktadır.

Genel

Android_General_Tab.png

Genel bölümünün ilk bölümü Ürün Bilgileri(Product information) ve Derleme Ayarları'na ayrılmıştır. Proje adı, bir Etki Alanı, Şirket ve Ürün içeren Paket bilgilerini içeren Ürün bilgilerini doldurmalısınız. Paket bilgisi yalnızca A-Z ve 0-9 arasındaki harflerden oluşabilir, hiçbir sembol veya başka özel karakter içermez ve büyük harf içermemelidir. Bu ayrıntılar daha sonra "com.company.myappname" biçiminde bir Paket Kimliği oluşturmak için kullanılacaktır.

Daha sonra Hedef, Minimum ve Derleme SDK sürümlerini ayarlamanız gerekir. SDK Derleme sürümü, projenin derlendiği API'nın sürümüdür. Bu, API sürümünde bulunan Android API özelliklerini kullanabileceğiniz anlamına gelir. API 16 özelliklerini denerseniz ve kullanırsanız ve SDK 15 derlemeyi ayarlarsanız, bir derleme hatası alırsınız. Compile SDK'yi 16 olarak ayarlarsanız, uygulamayı bir API 15 cihazında da çalıştırabilirsiniz.

Ancak Hedef SDK'nın, uygulamanızın nasıl derlendiğiyle veya hangi API'ları kullanabileceğinizle hiçbir ilgisi yoktur. Hedef SDK, uygulamanızı belirttiğiniz sürümde test ettiğinizi gösterir. Bu, Android işletim sistemine uygulamanızın işletim sistemi özellikleri açısından nasıl işlemesi gerektiği hakkında bir fikir vermek içindir. Tüm pratik amaçlar için, çoğu uygulama Hedef SDK'yı API'nın en son yayınlanan sürümüne (SDK Derle ayarı tarafından kullanıldığı gibi) ayarlamak isteyecektir. Bu, uygulamanızın en yeni Android cihazlarda mümkün olduğunca iyi görünmesini sağlar.

Minimum SDK sürümü, projenizi çalıştıracak minimum API düzeyidir. Bu, varsayılan olarak 9'a ayarlıdır ve genel olarak bu iyi olur, ancak uzantılar eklerseniz daha yüksek bir minimum API düzeyi gerektirebilir.

Bundan sonra, Android Studio'daki SDK Yöneticisi'nin SDK Araçları bölümünden bulunabilen Oluşturma Araçları sürümünü vermeniz gerekir, ancak görmek için "Paket Ayrıntıları" nı kontrol etmeniz gerekir:

BuildTools_VersionNo.png

Veya Android SDK Yöneticisi içindeki komut satırı araçlarını kullanıyorsanız:Android_BuildTools_Version.png

Ayrıca kullanmak için Destek Kitaplığı'na sahip olmanız gerekir. SDK Yöneticisi'nin son sürümleri (hem Android Studio one hem de Komut Satırı Araçları) artık bunları ayrı olarak listelemiyor ve bunun yerine Support Repository'nin bir parçası olarak dahil edildiğinden, doğru olanı hedeflemek için ilk Build Tools sürüm numarasını kontrol edin( örneğin, yukarıdaki resimde derleme araçları 25.0.2'dir, bu nedenle destek kütüphanesi 25.0.0 olacaktır).

 

Genel bölümün ikinci kısmı, aşağıdaki seçenekler ile oluşturulacak CPU Mimarilerini kapsar (hepsini veya yalnızca ihtiyacınız olanları seçebilirsiniz, ancak her birinin derlenen apk'nin son boyutuna ekleneceğini unutmayın) :

  • Build for ARMV5 (Varsayılan olarak işaretli)
  • Build for ARMV7 (Varsayılan olarak işaretli)
  • Build for x86
  • Build for Mips

Bunu ayarladıktan sonra, en iyi kullanıcı deneyimi için oyununuzun çalıştırılabileceği farklı Yönleri seçebilirsiniz. Mevcut seçenekler:

  • Landscape(Yatay)
  • Portrait(Dikey)
  • Landscape-flipped(Döndürülebilen Yatay)
  • Portrait-flipped(Döndürülebilen Dikey)

Son olarak aşağıdaki çeşitli seçeneklere sahipsiniz:

  • Enable Bluetooth/iCade support: Bu, oyun projenize bluetooth veya iCade gamepad'leri için destek ekleyecektir. (Bu varsayılan olarak işaretlenmiştir.)

 

  • Enable MOGA gamepad support: Bu, MOGA denetleyicileri için destek sağlayacaktır. Tüm MOGA işlevlerine bir uzantı üzerinden erişildiğini ve bu seçeneği ilk kez işaretlediğinizde MOGA uzantısını Marketplace'ten indirip yüklemeniz istenir. (Bu seçenek varsayılan olarak kapalıdır.)

 

  • Run Lint Code Analysis: Bu seçenek işaretlendiğinde, oluşturma araçları proje oluşturulurken projede bir detay kodu analizi çalıştırarak daha ayrıntılı bir hata denetimi verir ve proje derlenirken çıktı penceresinde daha fazla bilgi gösterir (bir LOG dosyası da oluşturulur , Çıktı Penceresinde derlemenin sonunda gösterilen dosyanın yolu ile). Temelde bu sadece hata ayıklama içindir ve seçenek varsayılan olarak kapalıdır.

 

  • Install Location: Burada oyununuz için varsayılan Kurulum Konumunu ayarlayabilirsiniz. Bu, Otomatik olarak ayarlanabilir; bu durumda oyun, kullanıcı tarafından cihazında seçilen konuma yüklenir veya oyunu her zaman cihazın harici deposuna yüklemeye çalışacak olan Harici Tercih olarak ayarlanabilir. .

Android Sleep Marjini'ni burada da ayarlayabilirsiniz. Bu seçenek, oyununuzu belirli sistemlerde çalıştırırken yavaşlığını azaltmayla ilgilidir. Temel olarak, oyununuz oda hızınızdan daha hızlı çalışıyorsa GameMaker Studio, kalan süre boyunca sleep(uyku) modunda olacaktır, Bunu çözmek için daha az zaman uyuyabiliriz, daha sonra daha doğru hale getirmek için kalan süre boyunca sıkı bir döngüde oturabiliriz - bir döngüde oturmayla ilgili sorun CPU kullanımının artmasına neden olur, bu da CPU sıcaklıklarınızın yükselmesine ve fanınızın daha hızlı çalışmasına neden olur. Varsayılan olarak, bu değer 4 olarak ayarlanmıştır ve vakaların% 99,99'unda bu konuda iyi olacaksınız, ancak düşük uçlu makineler veya çok sayıda arka plan işlemi çalışan makineler için bu ideal bir çözüm ve değer olmayabilir 5'ila 10 arasındaki değerler uygun olabilir. Bunun cihaza özel bir yapılandırma olduğunu ve derleme cihazınızda işe yarayan şeyin başka bir kullanıcı için uygun olmayabileceğini ve varsayılan olarak 4 ayarlanmış olduğunu unutmayın.

Sayfanın sağında, APK cihazınıza, oyun cihaza yüklenirken gösterilecek yatay ve dikey modlar için bir Açılış Ekranı(Splash Screen) ekleyebilirsiniz. Bu ekran 24 bit PNG dosyası olmalıdır ve oyununuzdaki ilk oda (veya görünüm) ile aynı boyutta olması önerilir. Açılış ekranının belirli bir süre için gösterilmesini istiyorsanız, buradan 0 ila 10 saniye arasında da ayarlayabilirsiniz (varsayılan süre 0'dır, yalnızca öğelerin yüklenme süresi boyunca gösterileceği anlamına gelir).

Graphics

Android_Graphics_Tab.png

Grafikler sekmesinde üç bölüm vardır - Seçenekler, Simgeler ve Doku Sayfaları. Bunlardan birincisi, oyununuz için ekran seçeneklerini kontrol eder, birincisi Pikseller Arasındaki ara değer renkler bayrağıdır. Bu, temel olarak pikselleri "düzleştiren" enterpolasyonu açar, bu nedenle net piksel grafikleri için kapalı olmalıdır, ancak güzel alfa karışımları ve düzleştirilmiş kenar grafikleriniz varsa daha iyi gözükebilir.

Ekran renk Derinliğini 16bit veya 24bit olarak ayarlayabilirsiniz. Bu, 24 bit olarak ayarlanmışsa bazı eski cihazlarla olan uyumluluğu etkileyecektir.

Sıradaki seçenek Cihaz Desteği, Herhangi bir cihazı veya yalnızca GPU'su olan cihazları desteklemeyi seçebilirsiniz. Temel olarak, oyununuz alfa harmanlama, katkı harmanlama, yüzeyler vb.Gibi gelişmiş çizim işlevlerine sahipse, bunu GPU olan cihazlarla sınırlandırmalısınız, aksi takdirde oyununuz için olumsuz yorumlar ve düşük puan alma riskiyle karşı karşıya kalırsınız. eski cihazlarda grafik hataları veya çökmeleri yaşayabilirsiniz.

Son olarak cihaz ekranına ölçekleme seçeneği vardır. Burada en-boy oranını korumayı seçebilirsiniz. veya tamamen ölçeklendirmeyi(görüntüyü) tam ekrana sığacak şekilde uzatmayı seçebilirsiniz.

UYARI! Kodunuzdaki uygulama yüzeyinin kapatılması, tekrar açılana kadar Global Oyun Ayarlarında ayarlanan tüm ölçeklendirme seçeneklerini devre dışı bırakır.

Bu seçeneklerden sonra Doku Sayfasının boyutunu ayarlama bölümü vardır. Varsayılan (ve en uyumlu) boyut 1024x1024'tür, ancak 256x256 ile 2048x2048 arasında herhangi bir yerden seçim yapabilirsiniz. Ayrıca, bu platform için doku sayfalarını oluşturacak ve daha sonra nasıl göründüklerini görebilmeniz için bir pencere açacak olan Görünüm işaretli bir düğme de vardır. Doku sayfalarının nasıl yapılandırıldığını görmek ve doku sayfalarının gerekenden daha büyük (veya daha küçük) olmasını önlemek istiyorsanız, bu çok yararlı olabilir.

Sayfanın sağında oyun simgelerini ayarlayabilirsiniz. Bunlar Mağazada ve Oyununuzda çeşitli durumlarda kullanılır. 24 bit PNG dosyaları olarak oluşturulmalıdır.

Not: Doku sayfasının boyutu büyüdükçe, oyununuzun daha az uyumlu olacağını unutmayın.

Social

Android_Social_Tab.png

Bu sekme, Amazon, Google Play veya Facebook ile Android oyununuz için sosyal işlevleri etkinleştirmenize ve Anlık Bildirimleri etkinleştirmenize izin verir.

Facebook işlevlerine ihtiyacınız varsa, "use facebook" onay kutusunu tıklamanız ve ardından Facebook Uygulama Kimliği ve Facebook Uygulaması Görünen Adı'nı girmeniz gerekir. Tüm Facebook işlevlerine bir uzantı üzerinden erişildiğini ve use Facebook kutusunu ilk kez işaretlediğinizde, Facebook uzantısını Marketplace'ten indirip yüklemeniz istenecektir (indirilebilmesi için YoYo-Games Hesabınıza giriş yapmanız gerekebilir) .

Oyununuz için anlık bildirimlerin kullanılabilmesi için önce "Enable Push Notifications" seçeneğini işaretlemeniz gerekir, aksi takdirde çalışmazlar. Android'deki yerel bildirimler "GCM Gönderen Kimliği" gerektirmez, ancak uzaktan bildirimler oluşturmak isterseniz eklemeniz gerekebilir

Google uygulama mağazası için başarıları ve lider panolarını etkinleştirmek istiyorsanız, uygun onay kutusunu işaretlemeniz gerekir. Hizmetlerden birini işaretledikten sonra, Marketplace'ten ilgili uzantıyı indirmeniz ve yüklemeniz istenir (indirilmeden önce YoYo Hesabınıza giriş yapmanız gerekebilir) ve ardından Başarılar ve Lider panolarının işlevleri. Google Play kullanıyorsanız, hizmetlerin çalışması için Uygulama Kimliğinizi bu sekmeye eklemeniz gerekeceğini unutmayın.

Herhangi bir Amazon Hizmeti kullanıyorsanız, "Enable Amazon APIs " onay kutusunu işaretlemeniz gerekir. Bunu işaretledikten sonra, Marketplace'ten ilgili uzantıyı indirmeniz ve yüklemeniz istenir (indirilmeden önce YoYo Hesabınıza giriş yapmanız gerekebilir). GameMaker: Studio'nun önceki sürümlerinden farklı olarak, Amazon API artık yerleşik lider panosu işlevlerine (Google API'lerinin yaptığı gibi) bağlanmaz, bunun yerine uzantının bir parçası olarak tüm işlevleri içerir.

 

Permissions

Android_Permissions_Tab.png

Bu sekmeden, oyununuzun Android Manifest'te isteyebileceği bazı izinleri değiştirebilirsiniz. GameMaker: Studio izinleri gerektiği gibi otomatik olarak tahsis eder, ancak oyununuz için atamadığımız bir izne ihtiyacınız olduğunu görebilirsiniz, bu durumda sekmedeki gerekli izin kutusunu işaretleyin.

Aşağıdaki liste mevcut olanları özetlemektedir:

  • WRITE_EXTERNAL_STORAGE - Oyununuzun harici depolama alanına yazmasına izin verir.
  • READ_PHONE_STATE - Telefonun durumuna erişime izin ver.
  • ACCESS_NETWORK_STATE - Oyununuzun ağlarla ilgili bilgilere erişmesine izin verin.
  • INTERNET - Oyununuzun ağ soketleri açmasına izin verin.
  • BLUETOOTH - Oyununuzun eşleştirilmiş Bluetooth cihazlarına bağlanmasına izin verir.
  • RECORD_AUDIO - Ses kaydetmenize izin verin

NOT: Bunlara ihtiyacınız olduğundan emin değilseniz, gereksiz yere işaretlememelisiniz.

Extras

Android_Extras_Tab.png

Android oyunlarınız için Google Play'i kullanmanın özelliklerinden biri oyunlarınızı lisanslama yeteneğidir. Bu, oyunlarınızın Google tarafından kontrol edileceği, böylece yalnızca pazarlarından indirmiş olan kişilerin oyunu oynayabileceği ve böylece ürününüzün yasadışı kopyalarının dağıtılmasını önleyeceği anlamına gelir.

Oyununuzda bu işlevi etkinleştirmek için, önce Google Lisansını Etkinleştir kutusunu işaretlemeniz ve ardından Genel Anahtarınızı yukarıdaki resimde gösterildiği gibi kutuya kopyalamanız gerekir. Bu lisans, Google Play Geliştiriciler Sayfanıza gidip Profili düzenle seçeneğini belirleyerek bulunabilir. Profil sayfasına girdikten sonra, "Lisanslama ve Uygulama İçi Faturalandırma" başlıklı bölüme ilerleyin; burada bu işlevin etkinleştirilmesi için gereken Genel anahtarı bulmalısınız.

Etkinleştirildikten sonra, oyununuza sahip olmaya yetkili olmayan bir kişi oyunu oynamaya çalışırsa, onlara Lisansın cihazlarında bulunamadığını bildiren bir açılır mesaj kutusu gösterilir ve ardından yeniden deneme seçeneği sunar. ve tekrar test edin veya oyundan çıkın.

Lisanslamanın bir başka özelliği de oyununuzun apk genişletmelerini kullanabilmesidir. Bu, Google Play (ve yalnızca Google Play) tarafından dayatılan 50 MB maksimum uygulama boyutunu atlamanın bir yoludur. Oyununuzu iki kısımda oluşturacaktır: her ikisi de mağazaya yüklenen tüm oyun varlıklarınızı tutacak küçük bir * .apk dosyası ve daha büyük * .zip dosyası. Kullanıcı oyununuzu ilk kez çalıştırdığında, zip indirilir ve paketten çıkarılır. 

Son olarak, oyununuz OUYA oyun konsolu için oluşturuluyorsa, son APK'nın burada konsol özelliklerine göre paketlenmesi gerektiğini belirtebilirsiniz.

Benzer İçerikler :


Game maker: Studio Oda Ayarları

213

18 December 2019

Game Maker: Studio ArkaPlan

161

08 December 2019

GameMaker:Studio Sprite Yüklemek

221

12 December 2019